“Ik wil benzine besparen, ik wil een bromfiets kopen”, zei ze en uiteindelijk deed ze dat

Als je net als de meesten van ons bent, ben je de afhankelijkheid van Amerika van buitenlandse olie beu, en ik wed dat je een manier wilt bedenken om wat geld te besparen op gas. Niet zo lang geleden besprak ik dit met een vriendin van mij en ze zei dat ze een brommer wilde kopen. Ze vroeg me hoe ik dat moest aanpakken.

Nu dan, het lijkt erop dat het kopen van een gebruikte bromfiets mooi is, ik bedoel, je ziet of hij start, erop stapt, ermee een blokje om rijdt, de standaard uitzet en de persoon betaalt; het is van jou. Simpel toch, nou ja, niet zo snel, je ziet dat je gemakkelijk een onderhoudsnachtmerrie zou kunnen kopen, wat vergelijkbaar is met het doorspoelen van je geld door de spreekwoordelijke commode.

Laten we het dan eens hebben over wat u moet weten als u een bromfiets gaat kopen:

Ga er ten eerste niet vanuit dat de bromfietseigenaar een duidelijke titel heeft. Veel bromfietsen worden tweedehands gekocht, rondgereden en dan weer doorverkocht. Soms hebben ze onderdelen gestolen, of is het hele ding gestolen.
Ten tweede, als het geen duidelijke titel heeft, zorg er dan voor dat het niet gestolen is en bekijk vervolgens de vergoedingen of boetes die u moet betalen om het weer in de registratie te krijgen, waaronder mogelijk een veiligheidscontrole bij het Department of Motor Vehicles .
Zorg er vervolgens voor dat je ermee mag rijden; veel staten hebben wetten op bromfietsen die een tweede rijbewijs vereisen voor een motorfiets, Goedkope scooter of tweewielig voertuig.
Controleer wat het kost om deze te verzekeren, ja, u bent in de meeste staten verplicht om een bromfietsverzekering af te sluiten, ook al doen veel mensen dat niet.
Nu dan, terug naar de mechanische integriteit van de bromfiets. Controleer of alle lichten, signalen en het elektrische systeem werken. U zult versteld staan van het aantal mechanische overtredingen dat een bepaalde bromfiets heeft. Als je hieraan twijfelt, vraag het dan gewoon aan een politieagent.
Zorg ervoor dat de starter geen geluid maakt, en dat de uitlaat niet rammelt, of dat de interne ketting niet klikt. De bromfiets mag niet sputteren bij het vertragen of versnellen.
Tot slot zal de bougie je veel vertellen over de bromfiets, hij moet schoon zijn en geen tekenen van overmatige slijtage vertonen. Het mag niet worden aangekoekt met olie of knapperig worden verbrand.
Zorg er ten slotte voor dat je het belang van veiligheidsuitrusting begrijpt, denk niet dat je veiliger bent op een brommer dan op een motor, vaak zijn ze minder veilig. Jaarlijks vallen er talloze gewonden op bromfietsen en een groot aantal doden.


Posted

in

by

Tags:

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *