De praktische manieren om met paniek- en angststoornis om te gaan

Heb je ooit een paniek- en angststoornis ervaren? Als je bang wordt voor iets onbekends en je realiseert je gewoon dat alles langzaam aan het veranderen is, dat deze angst invloed heeft op je werk, je relatie met je familie en alle andere mensen om je heen. Voel je je handen plotseling zweten, je hart sneller kloppen en dat gevoel van verstikking alsof je een hartaanval krijgt zonder enige reden? Dan heb je hoogstwaarschijnlijk last van een paniek- en angststoornis. Dus om deze aandoening goed te begrijpen, zullen we de feiten eromheen ontleden en u helpen een manier te vinden om ermee om te gaan.

Wat is paniek- en angststoornis? Als je het moeilijk vindt om met z’n tweeën samen te zijn, ga dan stap voor stap te werk.

Angst wordt vaak gezien als een goed menselijk mechanisme, wanneer mensen worden geconfronteerd met problemen of zelfs een levensbedreigende situatie, tenminste als deze met een goede reden wordt geactiveerd. Maar het wordt een stoornis als je plotseling bang bent voor iets ongeziens of iets waarvan het niet aannemelijk is dat het zal gebeuren. Dan wordt het een angststoornis. Een angststoornis wordt gedefinieerd als een overdreven irrationele angst die op elk moment in uw dagelijks leven voorkomt en die verlammend wordt en het normale patroon van uw leven verstoort. Hoewel paniekstoornis een subtype van angststoornis is, is het in feite de meest voorkomende stoornis. Paniekstoornis treedt op wanneer u herhaalde periodes van extreme angst heeft en wordt daarom paniekaanvallen genoemd en duurt meestal 5-30 minuten. Dus beide worden paniek- en angststoornis genoemd.

Maar maak je niet al te veel zorgen; paniek- en angststoornis is niet geheel ongeneeslijk. Hier zijn enkele voorgestelde dingen die u kunt doen om de symptomen min of meer te verminderen of onder controle te houden:

  1. Verminder of stop volledig met het gebruik van cafeïne zoals koffie, thee, cola enz. Cafeïne is een stimulerend middel dat uw angst kan verergeren.
  2. Wees op uw hoede voor de medicijnen rivotril clonazepam kopen die u gebruikt. Sommigen van hen hebben een inhoud die de angst verhoogt.
  3. Breng je levensstijl in balans: met de juiste voeding en dagelijkse beweging.
  4. Leer ontspanningstechnieken zoals yoga of diep ademhalen of welke techniek dan ook voor jou werkt.
  5. Vermijd stress en zorg voor voldoende slaap/rust
  6. Ga problemen die u dwars zitten niet uit de weg, maar confronteer ze liever. Het belangrijkste is om zelfs het eenvoudigste probleem op te lossen. Dit zal je helpen een gevoel van controle over je angst te krijgen
  7. Vraag hulp: U kunt verschillende psychotherapieën volgen, zodat u iemand heeft om mee te praten die weet hoe u het beste met uw situatie om kunt gaan. Ook kun je cognitieve gedragstherapie volgen. Dit zal je helpen de bron of trigger van je paniekaanvallen te herkennen.
  8. Neem ten slotte voorgeschreven medicijnen. Dit zou het laatste redmiddel moeten zijn. Uw arts zou degene moeten zijn die u deze medicijnen heeft voorgeschreven

Onthoud altijd dat alleen jij kunt doen waar je het meest bang voor bent. Bij het omgaan met een paniek- en angststoornis is het belangrijkste dat u de oorzaak van het probleem erkent en een manier vindt om het probleem op te lossen en mogelijk uw best doet om het probleem op te lossen. Als het ondraaglijk wordt zijn er altijd mensen die de kennis en kunde hebben om je te helpen. Aarzel dus niet om hulp te vragen.


Posted

in

by

Tags:

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *